רוק מתקדם - מדריך עברי - חזרה לעמוד ראשי
המדריך העברי לרוק מתקדם - חדשות, ביקורות, להקות, מאמרים, ראיונות, ביוגרפיות - כל מה ש'פרוגרסיב'
רוק מתקדם > חדשות ואירועים > פסטיבל דרים פסט ישראל
פסטיבל דרים פסט ישראל 2019

פסטיבל דרים פסט ישראל 2019

חמישי, 18 יולי, לייב פארק, ראשון לציון

Dream Fest Israel 2019

דרים ת'יאטר (ארה"ב), טזראקט (אנגליה), סואן (שוודיה), יוסי סאסי (ישראל), ארטלנד (ישראל)

דרים ת'יאטר 2019

עודכן: 19 יולי 2019

פסטיבל רוק מתקדם נערך בראשל"צ בהפקת פרוגסטייג'. קהל של 4,000 בני אדם נהנה מהפקה מושקעת שלא החזירה את עצמה, ובשלב מסוים החליטה ההפקה לאפשר לקוני הכרטיסים הזולים (דשא, בעמידה) להיכנס לאיזור ה"גולדן רינג" היוקרתי. המרוויחים, המפסידים, הביקורות והמחאה

  • דבר ההפקה - חברת פרוגסטייג': קודם כל. זה היה אדיר.

    5 להקות, לוגיסטיקה מטורפת, חצי שנה של עבודה והתוצאה הייתה מדהימה.

    החלום שלנו כבר שנים להרים פסטיבל פרוג גדול, בדומה לזה שאיתו התחלנו בכנרת לפני כמה שנים רק עם כמה אמנים גדולים וכמות קהל גדולה.

    פלייר הפסטיבל - דרים פסט ישראל 2019 הפסטיבל הפעם היה קשה יותר , יקר יותר משמעותית מכל הופעה שעשינו עד היום, עם מערכת סאונד ותאורה היקרה ביותר שאי פעם הייתה לנו, ולמרות שאכן נמכרו לו יותר כרטיסים מפסטיבלי הפרוג הקודמים שהרמנו - הוא היה רחוק מלכסות את העלויות שלו.

    למרות שידענו כבר למעלה מחודש שלא נכסה את העלויות בפסטיבל, המשכנו לכל אורך הדרך, מתוך הבנה שזה אירוע מדהים ואנחנו שם לטובת הקהל של ז’אנר הפרוג מטאל בארץ עד הסוף.

    זה באמת היה מדהים, הלהקות היו אדירות - סואן וטסרקט היה מדהימות ואין לנו ספק שבהמשך נביא אותן לכאן להופעות סולו, ודרים כרגיל היו דרים - המוסיקאים הטובים ביותר בעולם כיום, שיוצרים פרוג שהוא גם מרשים טכנית וגם מבריק מלודית.

    תודה לכל הקהל הנהדר שהגיע וקנה כרטיסים, כמעט 4,000 אוהבי פרוג שבאו והתרגשו יחד איתנו. אתם הסיבה שאנחנו ממשיכים ופועלים לטובת הז’אנר הזה בישראל.

    מעבר לכל גם התעקשנו על קיום "מיט אנד גריט" עם הלהקות ללא עלות כמו שחלקן רגילות לגבות, שאמנם הגבילו במספר משתתפים אבל אכן קיימו חינם שלא כהרגלן.

    לסיום: קיבלנו פניות לגבי כך שהיו כאלו שעברו ממתחם הדשא למתחם הגולדן, אז חייבים לכם הבהרה:

    מכיוון שנמכרו הרבה פחות כרטיסים מהמתוכנן והלייב פארק היה רחוק מלהיות מלא, התקבלה בקשה אישית משתי להקות לאפשר למי שרוצה לעבור למתחם הגולדן כדי שהמקום יהיה מלא יותר באזורים הקרובים לבימה. מה שיש לו גם השפעה על הסאונד בשטח, והמאבטחים התבקשו לא לעצור מעבר שכזה החל משעה 19:30 בערך - ואכן היו שעברו מתחמים.

    מדובר בתופעה שאופיינית להופעות שלהן נמכר מספר כרטיסים מועט, ומאחר שהייתה פה פניה אישית של האמנים לא ראינו מקום לסרב לכך.

    מכאן רק ממשיכים חזק יותר: יש כבר מספר הופעות ענק סגורות ל-2019 ו-2020, ואנחנו נמשיך להביא לפה אמני פרוג ומטאל מעניינים וטובים - כולל כאלה שמעולם לא היו פה,ונקווה לראות את כולכם גם שם.

    שלכם, צוות פרוגסטייג'


    תגובות הקהל - קוני הכרטיסים

    יובל אראל: כל הכבוד לך Patrick Losinsky על הרוח שאתה מעלה בספינת הפרוגרסיב והמטאל, אף אחד (טוב גם ישי שוורץ הוא סוג של נביא אמת) בתחום ההפקות לא לוקח סיכונים כמו שאתם לוקחים שם ב- ProgStage Productions והיוזמות שאתם מקדמים בהבאת מוזיקאים והרכב שלאו דווקא פונים לקהל הרחב, אמנים שנחשבים לעמודי תווך בתחום הרוק והפולק והמוזיקה המתקדמת עוד משנות השישים והשבעים, הופעות שלעתים רבות כלל אינן כלכליות, כל הכבוד על כל הפעילות הברוכה הזו חבר, מאחל לכם רק הצלחה!

    יוני קרוטנברג: חייב להגיד שבסופו של יום היה פסטיבל נהדר, נהנתי בטירוף. תודה רבה רבה לכל העוסקים במלאכה.

    רון שוורצבורד: לא חלמתי לראות את טסרקט בארץ, ובטח שלא את סואן. הגשמתם חלום והבאתם חוויה של חו"ל גם ברמת הסאונד. נהנתי מכל רגע ואמשיך לתמוך בכם כל עוד יתאפשר. תודה רבה!

    ארז יוסף: סיכום דרים פסט ישראל שלי: טזראקט (Tesseract) - לדעתי ההופעה הכי טובה בפסטיבל. סאונד חלומי (מהטובים ביותר ששמעתי בלייב) - היה פשוט תענוג לאזניים, פרפורמנס אדיר של הסולן, וביצועים מדהימים של כל הלהקה.
    סואן (Soen) - הלהקה שהפסטיבל הזה היה עבורי היא. שנים חיכיתי להם ואת מחיר כרטיס הגולדן אורקסטרה שלי הייתי משלם גם אם היו באים לבד. היה וואו, הופעה מהוקצעת ומהפנטת! הסולן נשמע כמו באלבומים וזה העיף אותי, הנגנים מבריקים, ומרטין לופז אגדה. המופע השני הכי טוב של הפסטיבל (זכו "רק" לסגנות בעיקר בגלל שקיבלו בלו"ז שעה של אור שמש לכיוון שקיעה, ולא נהננו לחוות אצלהם את ההיבט הויזואלי של תאורה). מחכה מאוד להופעת סולו שלהם בארץ.
    דרים ת'יאטר - פעם רביעית שאני רואה אותם. לטעמי ההופעה הפחות טובה מבין ה-4 שלהם בישראל. ההופעה היתה סבבה ומהנה אבל משהו הרגיש לי חסר אנרגיה הפעם. קצת הרגיש שהם באו לעבוד ולברוח (מה שהיה רחוק מאוד בביקורים הקודמים), ולא קיבלתי את הווייב והטירוף של ההופעות הקודמות. אחרי סאונד מושלם ב-2 ההופעות של Tesseract ו Soen דווקא פה, בגולת הכותרת של הערב היתה נפילה - המיקס היה לא מאוזן לאורך כל ההופעה. כאחד שלא אמר מילה אחת רעה על ג'יימס לאברי בכל 33 השנים שאני חי, הפעם אני חייב לומר שהוא איכזב אותי מאוד.
    דווקא ב Lie - מה שציפיתי שיהיה השיר הכי מאתגר עבורו (כראוי לנציגות היחידה בהופעה מתוך אלבום השיא של לאברי כזמר) הוא הפתיע ונתן ביצוע קולי ראוי ביותר. באופן כללי לטעמי Lie היה השיא של ההופעה וגרם לי לתהות מדוע לא היה טור של "25 שנה ל-Awake".

    דן דדוש: קיבלתם החלטה. בין אם ההחלטה היתה ההחלטה בנכונה בתמונה הגדולה ובין אם לא, אני באופן פרטי נפגעתי. החוויה שלי נפגעה ולקראת הסוף אפילו נהרסה לגמרי, בעקבות ההחלטה שלכם. אני מבקש שתיקחו אחריות על ההחלטה שקיבלתם, ותחזירו לי את ההפרש בין כרטיס רגיל לגולדן. אני באמת מאמין שיכול להיות שקיבלתם את ההחלטה הנכונה עבור ההופעה, אבל לא עבורי. מבקש החזר כספי.

    רועי קליין: אני חייב לציין שההפקה היתה ברמה גבוהה מאוד, החל מלוגיסטיקה, סאונד, לוחות זמנים והחוויה הכללית. סה"כ היה פסטיבל ברמה גבוהה מאוד וחוויה אדירה. לי אישית יש קצת טעם לפגם מאורך ההופעה של דרים, אבל זאת הביקורת היחידה שלי.

    אור סימן טוב: היה מצוין! כל הכבוד על הנחישות וההפקה ברמה הגבוהה. הייתי בגראספופ בשנתיים האחרונות ואתמול היה הדבר הכי קרוב לזה שראיתי פה בארץ.
    קניתי לגולדן ואני מבין לחלוטין את ההחלטה, עם או בלי בקשה מהלהקות.
    הרבה אנשים מרגישים פגועים ואלו רגשות לגיטימיים. אני מקווה שהם יזכרו שרק בזכות העבודה המצוינת שלכם בשנים האחרונות סצנת ההופעות פה גדלה באופן כל כך משמעותי. ושרק בזכותכם המון להקות מעולות בליגה א' (כולל אלו מאתמול) באו לכאן, וכך הגשמתם חלומות לאלפי חובבי מוזיקה טובה בארץ. תמשיכו בדרך הטובה.

    שחר אוחובסקי: כמובן ש-Soen היו מעולים וגם נשמעו מעולה. היה קצת נראה שהפעילו מוזיקה ברמקולים כדי לזרז אותם לעוף מהבמה כשחשבנו שאולי ינגנו עוד שיר.
    טסראקט לא ממש הסטייל שלי אבל נשמעו מעולה וניגנו מעולה.
    לדעתי זו ההופעה הכי טובה של דרים תיאטר בארץ. אם לא מתייחסים בהכרח לשירים מהאלבום החדש אז הסטליסט היה פשוט מעולה. היו ללאברי כמה רגעים פחות מוצלחים אבל לי זה לא הפריע בכלל. נתנו הופעה מעולה ורק הייתי עסוק בלשיר איתם ולהתלהב מהנגינה. כל זריקת החרא על לאברי כבר עברה את גבול הטעם הטוב.
    הסאונד היה בסדר גמור. היו שירים ששמתי קצת אטמים ושירים אחרים שלא. "As I Am" הוא שיר סגירה מעולה. למרות שהתפלאנו שנותרו עוד 10 דקות ולא ניגנו עוד שיר.

    מקס גרינגאוס: בתור מוזיקאי אני מבין במוזיקה ולא בשואו ביזנס. מבחינתי העניין הוא עקרוני, שיווקו לנו שהכרטיסים לגולדן רינג אוזלים ואז הכניסו לגולדן רינג את מי שקנה כרטיסים לדשא. איך תקרא לזה אם לא שקר? שקר במהלך ששיווקי משול להונאה, ועל כן מגיע להפקה להיתבע ע"י כל מי שחש מרומה ואמור להתנחם שההפקה המפסידה הזאת ניסתה למזער נזקים על גבו. מי אמר שדווקא פרוגסטייג' צריכים להביא את דרים לארץ? שוקי וייס היה עושה זאת לא פחות טוב.

    גבי ורניק (בהודעה ישירה להפקה): מה שעשיתם היה פשוט חוצפה ממדרגה ראשונה. ידעתם מה כמות הכרטיסים שנמכרה. הטעתם את הצרכנים בצורה מכוונת. והגרוע מכל, אין שום הודעת התנצלות ופיצוי לרוכשי הכרטיסים לגולדן ולטריבונות. בחירת מקום ההופעה היתה טעות. דוכני המזון במחירים מוגזמים... סאונד זוועתי. תתביישו. יש לכם הזדמנות לפצות ולהיות בסדר. תנצלו אותה.

    מושיק בנקיר: כן אבל האמנים לא חושבים על הצד שלכם כנותני שירות, הרמתם מופע אדיר אין ספק, ההשקעה ניכרה אתמול, אבל המיזוג הספונטני הזה של אנשים יצר גם בעיה מבחינת שינוי ערך המוצר, אם אני משלם עבור אוזניות עוד מאה שקל בשביל כבל איכותי ופתאום בית העסק מוכר את הכבל תוך כדי לאחרים במחיר האוזניות זה בעיה . ודבר שני איכותני, כניסה חופשית יוצרת צפיפות באיזור הרחבה, אם מישהו שילם כדי להיות באיזור מרווח ואיכותי בקדמת הבמה ופתאום גילה שהוא איבד את היתרון שביקש לשלם עליו אקסטרה כי איתו מצטופפים כל השאר , אז הוא איבד את החוויה שהוא שילם עליה והצטופף עם כולם למרות ששילם יותר. זה לא הגיוני.

    עידו שם טוב: מה זה הדבר הזה? פתחתם לכולם את המעבר לבמה? שילמתי לאורקסטרה וכל מי שבדשא והטריבונות נכנס עכשיו ללא מחיצות לאורקסטרה? כרטיס עלה 100 ש"ח יותר. אני מצפה להחזר של 100 ש"ח ממכם דחוף. זאת חוצפה ושערוריה.

    רון דן הופמן: זה לא בסדר. אנשים שילמו קרוב ל-500 ש"ח בשביל לקבל את החוויה הכי טובה שיש, ואז בעקבות ההחלטה שלכם, לא רק שיכלו לשלם 200 ש"ח פחות, אלא גם החווייה שלהם נפגעה? אני מצפה להחזר כספי לרוכשי הגולדן רינג או לכל הפחות קופון הנחה משמעותי על ההופעות הבאות שתפיקו. הגזמתם!!

    סמי גנון: נתחיל בכך שכל הכבוד להפקה היה מסודר והלהקות עלו בזמנים, סאונד מצויין. אני אכן מצטרף לכל מי שקנה כרטיס ב-455 ש"ח ולא נהנה מהיתרונות ששילם כלום מהדשא. אני לא אגזים ואומר שזה ממש ביזיון, אלא אם כן תחזירו לנו את ההפרש או הנחה להופעה שלכם בעתיד. לא הגיוני שאתם תצאו בסדר על חשבון הכסף הפרטי שלנו. אני מרגיש מרומה.

    דור אביטן: המון כבוד לכם על זה שאתם מביאים להקות איכותיות, גם אם לא תמיד ממלאים הופעות. היו אחלה של הופעות.
    שאלה בלי קשר לכל עניין הגולדן: למה הסאונד בדרים היה כזה מוגזם? לא חבל להרוס לאנשים את האזניים?
    חצי מהקהל היה עם אטמי אזניים. אני לא ועד עכשיו אני שומע חצי כח. לדעתי השירה הייתה מוגברת בקטע לא הגיוני ופגעה גם בשאר הכלים. וזה היה ככה רק בדרים.

    שני פלג: אפשר להתלונן כי זה בטבע שלנו, ניחא, אבל לדרוש החזר כספי?
    מכמות האנשים שראיתם בפארק אתמול (נמוכה מהרגיל) וליינאפ הלהקות שהופיעו אתמול (גבוה מאוד מהרגיל), אתם בוודאי מצליחים לדמיין שמדובר פה בהפסד כלכלי להפקה.
    אותה הפקה שאתם מפרגנים לה פה מצד שני על סאונד מושלם, חוויה נדירה, הבאת להקות שבחיים לא הייתם רואים פה - כל זה נכון.
    אז יש מצב שבמקרים כאלו מוטב להשתיק את התלונות ולהוקיר תודה, זו אותה חברת הפקות שתמשיך לעבוד קשה מאוד כדי להגשים לנו חלומות.
    לא אומרת שאני לא מבינה את התחושות, הייתי בשני הצדדים של המטבע בעבר, גם כמי שהייתה בדשא וירדה לגולדן וגם כמי שנהנתה מהמרווח בגולדן והורידו אליה.
    אבל כתב פה מישהו לפניי וצדק כשאמר שאם היו נמכרים הרבה יותר כרטיסים וממילא היה יותר צפוף בגולדן ואנשים היו נדחפים וכו' - אף אחד לא היה מתלונן, כי זה קורה ממילא.
    תחשבו על להקות גדולות שעומדות על הבמה ורואות מרווח עצום וריק בין הקדימה עעעעעד ללמעלה... מביך ובטח לא כיף.
    בקיצור, שחררו קצת, פרוגסטייג' ספגו מלא אש בעבר על טעויות עבר והסיקו ולמדו מזה המון וכבר תקופה ארוכה מתעלים על עצמם מעל ומעבר מהפקה להפקה ואשכרה מתאבדים על הופעות שאפשר רק לחלום שהיו מגיעות לפה במצב אחר. גם במחיר של הפסדים.

    אופיר מאור: ומה עם להחזיר את הכסף למי שקנה גולדן רינג? ידעתם שאין ביקוש ושיווקתם לגולדן מאשר לדשא והנה פתחתם שערים ונוצר מצב שיש שני סוגים של אנשים בקהל, אלה שהתמזל מזלם וקיבלו 250 שקל במתנה ואלה ששילמו יותר סתם. מצפים לפיצוי כנגד, חבל מאוד שהקהל שמגיע ומשלם לכם יותר לא יבוא יותר להפקות שלכם. אני בטוח שיש כמוני שמרגישים ככה. קל לאנשים ששילמו כרטיס לדשא וקיבלו גולדן רינג לרשום שהיה מדהים ומהצד השני אנשים ששילמו ממיטב כספם ומרגישים מרומים. לא מקצועי ואתם כראשי ההפקה הייתם צריכים לחשוב על זה קודם ועל הלקוחות שלכם ששילמו יותר.

    מיקי בן שבו: הבעיה היא לא הבזיון שהיה שם (גולדן-דשא). בוא נשים דברים על השולחן, לאף אחד מכם לא יזיז את הזרת ברגל כל העיניין הזה.
    עשיתם לעצמכם טוב על גבם של הקהל, עצם זה שיש מלא תגובות ולאף אחת לא הגבתם זה אומר הכל.
    הכלבים (קהל) נובחים והשיירה עוברת. הרי עוד שבוע אף אחד לא ידבר על זה.

    עמרי תבור: גם Soen וגם Tesseract היו מצויינים והסאונד היה מעולה, ללא ספק הכי נהניתי שם. ההופעה של דרים הייתה הרבה פחות. הם נראים עייפים, במיוחד בהשוואה לאנרגיות של דניאל תומפקינס מ'טסרקט', שהיה לפניהם על הבמה. לאברי היה חזק מידי במיקס והייתי גם משתיק אותו לחלוטין אם הייתי יכול. משום מה הסאונד בדרים היה גם פחות טוב בהרבה. חשוב גם לציין שכל חמשת ההופעות התחילו בדיוק בזמן לפי הלו"ז שנמסר מראש.


    דבר העורך (אורי ברייטמן): מבחינה משפטית, קוני ה'גולדן' לא הפסידו דבר - הם קיבלו את מה שהזמינו. קוני כרטיסי הדשא יצאו מורווחים, והם אמורים להיות אסירי-תודה להפקה על השידרוג המפתיע. אם מישהו מתכנן תביעה ייצוגית, כדאי שיחשוב שוב: כרטיס ל'גולדן' לא מבטיח בדידות, שלווה או מחלקת עסקים. יש לברך על עצם קיומו של פסטיבל פרוג בינלאומי, שאין מאחוריו הגיון כלכלי. במקביל, אפשר לקוות שבעתיד יוסקו מסקנות אופרטיביות כדי להימנע מביקורת מוצדקת מלקוחות רציניים שבאמת מרגישים מרומים, או יותר נכון - פראיירים.




  • הפקה בישראל: פרוגסטייג' (ProgStage).

  • נמכרו שלושה סוגי כרטיסים: כרטיס לעמידה על הדשא, כרטיס לגולדן בישיבה (טריבונות), כרטיס לגולדן בעמידה (אורקסטרה - הכי קרוב לבמה).

  • מחירי כרטיסים: 385 שקלים לעמידה בדשא, 485 שקלים לגולדן.

  • משך המופע: מהשעה 17:00 ועד לפני חצות. סה"כ כ-6 שעות.

  • פתיחת דלתות: 16:30. מופע ראשון: 17:00. דרים ת'יאטר עלתה בערך ב-22:00.

פסטיבל דרים פסט ישראל 2019
הלהקות הבינלאומיות שהשתתפו בפסטיבל דרים פסט ישראל 2019




התגובות שלכם: מה יש לכם לומר על הפסטיבל והלהקות?


אודות האתר / עמוד ראשי / חדשות ואירועים / ביקורות אלבומים / להקות ואמנים

Email: uribreitman@gmail.com

Mitkadem.co.il